
Formació: eina per a la gestió energètica eficient dels edificis universitaris
Històricament, els edificis públics han patit una manca de finançament que té com a efecte de tenir edificis deficients energèticament i poc sostenibles. Partint d’aquesta constatació, el projecte europeu Med-EcoSuRe s’ha centrat en millorar l’eficiència i sostenibilitat dels edificis de les universitats euromediterrànies, gràcies al desenvolupament d’eines i la implementació de solucions tècniques i tecnològiques com, per exemple, la producció d’electricitat mitjançant l’energia solar, la il·luminació intel·ligent, la millora de l’aïllament tèrmic i acústic, la instal·lació de sensors diversos o el processament de dades; solucions fàcilment transferibles a d’altres edificis públics.
En el marc del projecte, s’ha desenvolupat una aplicació basada en el comportament tèrmic dels edificis universitaris que permet fer una simulació amb les dades actuals de calefacció, refrigeració, aigua calenta sanitària i il·luminació, per tal d’analitzar i preveure l’estalvi energètic i econòmic obtingut un cop fetes les obres de rehabilitació.
Basant-se en aquesta eina i l’experiència desenvolupada en el marc del projecte Med-EcoSuRe, la formació explica com fer servir aquesta eina per tal de poder aplicar-los en els plans de millora de l’eficiència energètica dins les universitats catalanes.
La primera sessió de la formació tindrà lloc presencialment el dimarts 27 de juny de 9:30 a 13:30 h a les oficines de SOLARTYS i la segona sessió serà en línia el dimarts 4 de juliol de 9:30 a 13:30 h.
Aquesta formació és organitzada conjuntament per SOLARTYS, clúster de l’energia solar, i el Grup Termotecnia de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyers de la Universitat de Sevilla i s’impartirà en llengua castellana.
Iniciat el setembre del 2019, el projecte europeu Med-EcoSuRe és un projecte finançat pel programa ENI CBC Med, amb un pressupost total de 2.934.856,69€. D’ àmbit euromediterrani, aquest programa té com a objectiu promoure la cooperació transfronterera entre països de la conca mediterrània.
Sorry, the comment form is closed at this time.